Thursday, March 18, 2010
ဖူကူအိုကာၿမိဳ႔ကေလးဆီ
မနက္ျဖန္ ခရီးထြက္ရမယ္ဆိုေတာ့ စိတ္က လႈပ္ရွားမိေနတယ္။ အသြားအျပန္ ၄ ရက္ ၾကာ မယ္ဆိုေတာ့ သယ္သြားရမယ့္ အ၀တ္အစားေတြ၊ လုိမယ့္ ေဆးေတြ လွန္ေလွာရွာေန မိတယ္။
အသြားကေတာ့ ေဆးရြန္းဂ်ဳးဟခ်ိကစ္ပု (Seishun juuhachi kippu)နဲ႔သြားၾကမွာပါ။ Seishun ဆိုတာကေတာ့ လူငယ္လူရြယ္၊ တက္သစ္စအရြယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ juuhachi ကေတာ့ ၁၈ ေပါ့။ kippu ကေတာ့ လက္မွတ္ပါ။
ဒီလက္မွတ္က ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ပုံရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ ဘယ္သူ မဆို ၀ယ္သုံးလို႔ ရပါတယ္။ ဒီလက္မွတ္က တစ္ႏွစ္မွာမွ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ႏွစ္ရာသီမွာပဲ ေရာင္း ပါတယ္။
ဥပမာ-အခု ေဆာင္းရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ေဖေဖၚ၀ါရီလဆန္းကေန ဧၿပီလဆန္း ပထမ အပတ္အထိ ၀ယ္လို႔ သုံးလို႔ ရသလို ေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ၾသဂုတ္လဆန္းကေန စက္တင္ ဘာလ တတိယပတ္ေလာက္ထိ ၀ယ္လို႔ သုံးလို႔ရပါတယ္။
တစ္ေစာင္ကို ယန္း ၁၁၅၀၀ ေပးရပါတယ္။ ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ က်ပ္ တစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ က်မွာပါ။ ဒီလက္မွတ္ေလးရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့ တစ္ႀကိမ္ တည္းမွာ လူငါးဦးအတူတူစီးလို႔ရပါတယ္။
လက္မွတ္ေပၚမွာ တစ္ဦးကို တံဆိပ္တုံးတစ္တုံး ထုေပးလိုက္ပါတယ္။ သူက မနက္ရထားေတြ စထြက္တဲ့ ငါးနာရီေက်ာ္ကေန ညရထားသိမ္းခ်ိန္ ၁၂ နာရီ ေက်ာ္အထိ ေဒသရထား (ေလာ္ကယ္ရထား)ေတြ ၾကိုက္သေလာက္စီးလို႔ရပါတယ္။ ပိုက္ဆံထပ္ေပးစရာမလိုပါဘူး။
ဥပမာ ကၽြန္းမႀကီးျဖစ္တဲ့ ဟြန္းရႈး ေပၚမွာ ရွိတဲ့ က်ိဳတိုၿမိဳ႕ ကေန ၅၁၆ ကီလိုမီတာကြာေ၀းတဲ့ ဖူကူအိုကာၿမိဳ႕အထိ တစ္ေယာက္ကို ယန္း ၉၇၀၀ က်မယ့္ ခရီးကို တစ္ေယာက္ ယန္း ၂၃၀၀ ေလာက္နဲ႔ သြားႏိုင္တာ မ်ိဳးပါ။
ဒါေပမယ့္ သူက သီးသန္႔ အထူူးအျမန္ရထားေတြကိုေတာ့ သုံးလို႔မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလက္မွတ္နဲ႔ သြားရင္ လူေတာ့ နည္းနည္းပင္ပန္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၱေလး ရထားေတြလို တစ္စီးတည္း တစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ ခရီးေရာက္တာ မ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ရထားေတြ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းစီးသြား ရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေကာင္းေကာင္း အိပ္လိုက္သြားမယ္လို႔္မွ မႀကံေသးခင္ ေနာက္တစ္စီး ေျပာင္းစီးရ မယ့္ သေဘာမ်ိဳးပါ။ ေနာက္ၿပီး ေနာက္တစ္စီးကို အခ်ိတ္အဆက္ မိေအာင္ ေျပးႏိုင္ ဖို႔ကလည္း လိုပါေသးတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ဘူတာေတြမွာ ေနာက္တစ္စီးေျပာင္း ခ်ိန္က ၅မိနစ္ ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ရေတာ့ ပလက္ ေဖာင္း တစ္ခုတည္းမွာပဲ ျပန္ေစာင့္စီးရရင္ အေၾကာင္းမဟုတ္ ေပမယ့္ ေနာက္ပလက္ေဖာင္း တစ္ခုကို ေျပာင္းစီးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပးႏိုင္မွ တန္ကာက်မွပါ။
ကိုယ္အခုသြားမယ့္ ဖူကူအိုကာၿမိဳ႕ က က်ိဳတိုကေန ၅၁၆ ကီလိုမီတာ (မိုင္၃၂၀ေက်ာ္) ေ၀းပါ တယ္။ မနက္ ၈နာရီခြဲထြက္ရင္ ညေန ၈နာရီခြဲေလာက္မွ ေရာက္သြား မွာပါ။ ဒါ ထမင္းစားခ်ိန္ မပါေသးပါဘူး။ ဘူတာတစ္ခုခုမွာ ေန႔လည္စာ စားၾကရင္ေတာ့ ပိုၾကာ သြားမွာပါ။
ေရာက္တဲ့ညကေတာ့ ပင္ပန္းတာနဲ႔ပဲ တန္းအိပ္ၾကမယ့္သေဘာရွိပါတယ္။ ဖူကူအိုကာၿမိဳ႕ ကေလးက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ေရွးအက်ဆုံးၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕လို႔လည္း သိရပါတယ္။ က်ဴးရွဴးကၽြန္း ေပၚမွာ ဆိုရင္ တရုတ္ျပည္နဲ႔ေရာ ကိုရီးယားနဲ႔ပါ အနီးဆုံးၿမိဳ႕ဂိတ္ေပါက္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ရပ္မွန္ ပုံျပင္ေလးလည္းရွိခဲ့ဖူးတဲ့ၿမိဳ႕ပါ။ ဒီလိုပါ။ မြန္ဂိုအင္ပါယာ ကို ခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့တဲ့ ကူဘလိုင္ခန္ဟာ ၁၂၆၈ ခုႏွစ္မွာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကို သံတမန္တစ္ဦးေစလႊတ္ၿပီး မြန္ဂိုေတြရဲ႕ လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ လက္ခံဖို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေေပမယ့္ ဂ်ပန္ရိုဂြန္ စစ္သူႀကီးေတြက ျငင္းပယ္လိုက္တာေၾကာင့္ ၁၂၇၄ခုႏွစ္မွာ တပ္သား ၃၃၀၀၀ ပါ၀င္တဲ့ သေဘၤာအစီး ၉၀၀ ကို ေစလြတ္ၿပီး ဖူကူအိုကာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာကို ခ်ီတက္ သိမ္းပိုက္ေစ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုင္ဖုန္း မုန္တိုင္း ေၾကာင့္ တပ္ဖြဲ႕ေတြဟာ ဆုတ္ခြာသြားခဲ့ရ ပါတယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ရာဇ၀င္မွာ ျပည္ပ က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို ႀကဳံတာ အဲဒါ ပထမဆုံးအႀကိမ္လို႔ သိရပါ တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ က်ဴေက်ာ္သူေတြ ရန္က ႀကံ႕ႀ႕ကံ႕ခံႏိုင္ေအာင္ ယေန႔ ဖူကူအိုကာ (ယခင္ ဟာကတၿမိဳ႕) ရွိတဲ့ ဟာကတ ပင္လယ္ေအာ္မွာ အျမင့္ ၂မီတာကေန ၃ မီတာအထိ ရွိၿပီး ၂၀ ကီလိုမီတာေက်ာ္ ရွည္တဲ့ ေက်ာက္တံတိုင္းႀကီးကို တည္ေဆာက္လုိက္ပါေတာ့တယ္။
၁၂၇၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကူဘလိုင္ခန္ဟာ ဂ်ပန္နုိင္ငံကို သံတမန္ေတြ ထပ္ၿပီး ေစလြတ္လိုက္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္က အုပ္စုိးတဲ့ ဟိုးဂ်ိဳးတာကိမုနဲ ဟာ ကူဘလိုင္ခန္ရဲ႕ ကမ္းလွမ္း ခ်က္ကို လက္မခံတဲ့အျပင္ မြန္ဂိုသံ ငါးဦးကိုလည္း ေခါင္းျဖတ္သတ္လိုက္ပါတယ္။
ဒီသတင္းၾကားေလတဲ့ ကူဘလိုင္ခန္ဟာ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ေလသမို႔ ၁၂၈၁ ခုႏွစ္မွာ စစ္သည္ တစ္သိန္း ေလးေသာင္းကို သေဘၤာအစီး ၄၀၀၀ နဲ႔ ေစလႊတ္လိုက္ပါတယ္။
စစ္သည္ ေလးေသာင္းသာ ရွိတဲ့ ဂ်ပန္တပ္ဟာ မြန္ဂိုတပ္ကို အင္အားခ်င္းမယွဥ္သာပါဘူး။ မြန္ဂိုေတြဟာ ဖူကူအိုကာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ ၁၅ကီလိုမီတာ အကြာအထိ ခ်ဥ္းကပ္လာ ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တိုင္ဖုန္းမုန္တုိင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္က်ေရာက္ၿပီး မြန္ဂိုေတြဘက္က သေဘၤာေတြဟာ မုန္းတိုင္းေအာက္မွာ မရႈမလွ ပ်က္စီးနစ္ျမဳပ္ကုန္္ပါေတာ့တယ္။ သဘာ၀ရဲ႕ မ်က္ႏွာသာေပးမႈေၾကာင့္ ရန္သူေဘးက လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရတဲ့ ဂ်ပန္ေတြဟာအဲဒီ မုန္တိုင္းကို ေက်းဇူးတင္လြန္းလို႔ (Kamikaze) ေလနတ္မင္းလို႔ ေခၚတြင္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ကို ေလနတ္ မင္းက ကယ္မ လိုက္တယ္လို႔လည္း ယူဆၾကပါတယ္။ အသိ ဂ်ပန္အဘ ႀကီးကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က မြန္ဂိုေတြ စစ္ရႈံးတာ တိုင္ဖုန္းမုန္တိုင္း အျဖစ္မ်ားတဲ့ ရာသီနဲ႔ ႀကဳံႀကိဳက္သြားလို႔လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီလို စိတ္၀င္စားစရာ သမိုင္းေတြနဲ႔ သာယာလွပတဲ့ ကမ္းေျခရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးကို မနက္ျဖန္ ည ဒီအခ်ိန္ဆိုေရာက္ေနေလာက္ပါၿပီ။ သယ္သြားမယ့္ အ၀တ္အစားတစ္ခ်ိဳ႕က စိုထိုင္းထိုင္း ျဖစ္ေနတာမို႔ မီးပူထိုးရအုံးမွာပါ။ မနက္ ငါးနာရီခြဲေလာက္ ထရမွာမို႔ ဒီတြင္ ရပ္ၿပီး ပစၥည္းေတြ လည္း ဆက္သိမ္းလိုက္ပါအုံးမယ္။
Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Fukuoka
http://kikuko.web.infoseek.co.jp/english/seishun-juuhachi-kippu.html
No comments:
Post a Comment